Niekoľko rokov som pôsobil na marketingu jednej nemenovanej cestovnej kancelárie, tak sa budem snažiť vysvetliť túto “anomáliu” medzi FIRST a LAST minute akciami z viacerých pohľadov.
V rokoch 2015, keď som nastúpil na marketingové oddelenie v centrále CK, bolo zvykom, že takmer tretina dovolenkárov čakala s voľbou dovolenky na absolútne poslednú chvíľu. V tejto dobe to bolo “normálne” a naozaj bola doba, keď ste si vedeli takto kúpiť zájazd do vysnívanej destinácie za dobrú cenu.
Tak ako sa postupne menili nakupovacie zvyky, menil sa aj pohľad na inštitút Last minute dovolenky. To, čo už dávno pochopili v zahraničí, sa pomaly začalo meniť aj zmýšľanie našincov. Začali si všímať, že pri výbere dovolenky na poslenú chvíľu, to síce môže ušetriť nejaké peniaze, ale výber je z roka na rok značne obmedzený. Následne tu vyvstala otazka, či sa to ešte stále oplatí.
Poďme ale pekne postupne. V každej CK na Slovensku máme už nejaký čas zaužívané 2 hlavné akcie v sezóne. Jednou je First minute a druhou Last minute.
Aký je medzi nimi rozdiel a čo sa viac oplatí si povieme ďalej v článku.